Czym pobudzić się z rana?

Jak wiadomo poranne wstawanie zapewne dla większości osób jest zmorą. Któż z nas słysząc budzik mówi sam do siebie jeszcze chwilkę i włącza drzemkę? Chyba każdy?! Wiele osób nie wyobraża sobie poranka bez kawy i dlatego zaraz po przebudzeniu bezwiednie po nią sięga, aby dodać sobie energii i jakoś przetrwać dzień. Czy faktycznie nie da się przeżyć całego dnia bez małej czarnej? Czy coś innego godnie ją zastąpi, aby pobudzić organizm do życia? Otóż tak! W tym artykule pokażemy, że nie tylko popularny napój bogów potrafi dać kopa na cały dzień.

czym pobudzić się z rana

Woda z cytryną, zielona herbata a może yerba mate?

Odwodnienie organizmu jest najczęstszą przyczyną jego osłabienia. Zazwyczaj w nocy nie pijemy więc poziom wody w organizmie spada. Wypijając po przebudzeniu wspomnianą wyżej kawę obniżymy jeszcze bardziej ten poziom. Jak wiadomo prawidłowo nawodniony organizm funkcjonuje dużo bardziej efektywniej, dlatego też warto zaraz po przebudzeniu sięgnąć po szklankę wody z cytryną. Organizm dostanie zastrzyk energii w postaci wody, a dodatek soku z cytryny dostarczy solidną dawkę antyoksydantów, witamin i minerałów.

Dla osób, które nie wyobrażają sobie poranku bez ciepłego napoju korzystnym rozwiązaniem będzie wypicie filiżanki yerba mate. Za jej pobudzające działanie odpowiedzialna jest stopniowo uwalniana wysoka dawka kofeiny. W przeciwieństwie do kawy nie wypłukuje ona magnezu z organizmu, lecz go dostarcza tak samo jak i inne pierwiastki. Oprócz właściwości pobudzających yerba przyspiesza metabolizm oraz usprawnia trawienie tłuszczów. Alternatywą dla naparu z yerba mate może być zielona herbata. W przeciwieństwie do niej zawiera ona teinę, która również jak słynna kofeina działa pobudzająco. Mało tego, zielona herbata jest bogatym źródłem aminokwasów, witamin i minerałów oraz przeciwutleniaczy neutralizujących wolne rodniki.

Śniadanie to podstawa

Pomijanie śniadania w swoim jadłospisie i zastępowanie go kubkiem gorącej kawy to częsty błąd wielu osób. Zdrowy i zbilansowany posiłek, bogaty w błonnik, białko, węglowodany złożone oraz tłuszcze to idealny sposób, by w pełni siły rozpocząć kolejny dzień. Świetnym pomysłem na posiłek będzie np. owsianka z owocami lub sałatka z łososiem. Oczywiście odpowiednim napojem będzie wspomniana wyżej filiżanka zielonej herbaty czy woda z cytryną, które również dodadzą organizmowi dodatkowy zastrzyk energii.

Zimny prysznic

Choć nie ma chyba nic gorszego niż zimny prysznic zaraz po wyjściu z łóżka, to właśnie przeżyty szok podczas kontaktu rozgrzanego ciała z chłodną wodą sprawi, iż się obudzimy. Krew zaczyna szybciej krążyć, organizm się łatwiej dotlenia i mózg zaczyna funkcjonować w pełni.

Ćwiczenia fizyczne

Zamiast pić kawę lepiej przez 20-30 minut poćwiczyć, jednak jest to opcja dla tych osób, które nie mają problemów ze wcześniejszym wstawaniem. Podczas aktywności fizycznej wydziela się adrenalina oraz dopamina, których głównym zadaniem jest pobudzenie organizmu.

Absolutnie tym artykułem nie namawiamy do rezygnacji z porannego kubka kawy, ale zachęcamy do tego, aby zastanowić się czy inny sposób nie jest lepszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

*

*