- Cukrzyca - choroba XXI wieku 19-07-2009
Picie kawy może doprowadzić do rozwoju cukrzycy
Kawa spożywana w rozsądnych ilościach jest nawet zdrowa– tak donoszą ostatnimi czasy różni naukowcy. Jednak naukowcy z kanadyjskiego uniwersytetu w Guelph udowodnili, że picie kawy po tłustym i obfitym posiłku może doprowadzić do rozwoju cukrzycy.
Przeprowadzili oni bowiem badania , w których podano kawę uczestnikom, którzy wcześniej zjedli tłusty posiłek. Zaowocowało to bardzo wysokim poziomem glukozy we krwi. Okazuje się bowiem, iż zjedzenie ciężkostrawnego posiłku zaburza metabolizm glukozy w naszym organizmie. Wysoki poziom glukozy utrzymuje się nawet do kilku godzin po posiłku a wypicie kawy dodatkowo wydłuża ten czas. Stanowi to duże obciążenie dla naszego organizmu, gdyż przez tak długi czas dąży do ,,zbicia cukru’’.
Źródło: The Journal Of Nutrition